27.10.08

I morgen blir en stor dag

Jeg er i mitt ess i dag. Noen av dagens mange nevneverdige handlinger er at jeg utfordret Brilleland på tilbudet deres med aldersrabatt (hva hvis man er 110 år?), kjøpte ny veske, kom med en knakandes god Nesøen-vits og ... jeg husker ikke, men det var mye mer.

Allikevel, det mest revolusjonerende og produktive, for ikke å snakke om handlekraftige, jeg har gjort i dag, var å ta skrittet fra å bable om hvor teit statskirken er og hvor hardt jeg skal melde meg ut, til å faktisk google "hvordan melde seg ut av statskirken", printe ut skjemaet jeg fant på bibelguiden.com og fylle det ut. Hvis alt går etter planen, skal jeg ta med dåpsattesten min til servicetorget i morgen, få tatt en gyldig kopi, puttet den i en konvolutt sammen med det utfyllte skjemaet, putte konvolutten i en postkasse, og så være utmeldt av den Norske Kirke. Jeg tror dette kommer til å være dråpen som får  begeret til å flyte over. Nå kommer alle til å skjønne at faen, kanskje det ikke er så lurt å melde alle inn i kirken, sånn uansett om de vil eller ei. Det er godt å vite at man utgjør en forskjell.

4 kommentarer:

  1. Jeg syns Nesøen-vitsen skal udødeliggjøres ved å bli skrevet på sitat-bloggen.

    SvarSlett
  2. Jeg vil heller gi pengene mine til Statskirken enn Human-etisk forbund ass, så jeg vil aldri melde meg ut.

    Ta bort ordbekreftelsen, plz, jeg hater den.

    SvarSlett
  3. Hva skjedde hos brilleland!?

    Dette funderte jeg skikeklig på her om dagen, you see.. x)

    SvarSlett
  4. du skal ikke melde deg inn i Jehovas vitner slik som meg da Bea?:) Serr altså, det er en mulighet for at jeg kommer til å melde meg inn

    SvarSlett

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.