23.10.08

Isolasjon og ensomhet

Hvis det finnes noen form for øvre makter, noe jeg i utgangspunktet tviler sterkt på, har de av én eller annen grunn gått grundig inn for å kutte min kontakt med omverden. Kanskje de mener jeg ikke har godt av denslags, hvem vet.

Mobilen min har vært igjennom enda mer enn vanlig de siste dagene. I går ble den utsatt for en dramatisk sauseulykke da matpakka til jobb visstnok var litt mer flytende, og matboksen var litt mindre tett, enn jeg regnet med. Så nå vil den ikke lade før jeg har sittet og lirket med laderen i evigheter. Det er ikke alltid den vil etter det, heller. Dessuten har den fått seg noen mer enn normale smelller i bakken. På vei hjem fra skolen, for eksempel, spratt deksel og batteri og alt hva den inneholder i alle himmelretninger. Jo da, jeg hadde på meg den buksa hvis skyld det er at mobilen har ligget i do to ganger før. Skjermen blir nå plutselig svart hyppigere enn før, og det skal en del til. Dessuten skrur mobilen seg av, finner ikke SIM-kortet eller bytter operatør til NetCom sånn uten videre. Så hvis jeg ikke svarer, ikke depp over at jeg har kuttet kontakten med deg før du får det bekreftet på andre måter.

Dessuten får jeg ikke kommentert på min egen blogg. Det er nedverdigende og sørgelig, for ikke å snakke om handicappende. Jeg driter vel i om Blogger har planlagt driftstans. Jeg liker den ikke uansett.

Apropos handicap, oppfører ikke facebookchatten seg helt fint, den heller. Det gjør den i og for seg aldri, men den oppførte seg helt forkastelig i sted. Bare se her:

De øvre makters hittil siste forsøk gikk ut på å fjerne MSN. Bare sånn plutselig. Den ville ikke mer. Altså må jeg bruke Skype. Skype har bedre webcamkvalitet og tøffere smileyer, men kontaktene mine består av pappa og Lars. Og en fyr jeg ikke aner hvem er. Hurra for at maktene ennå ikke har tatt fra meg kontakten med disse, for å se lyst på det. Men for å se mørkt på det, har jeg ca. 100 flere folk på MSN-lista mi. Tror jeg. Nå ble jeg egentlig veldig nysgjerrig på hvor mange folk jeg har på MSN-lista. Men får jeg logget på sånn at jeg kan sjekke det? Nei.

2 kommentarer:

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.