10.10.08

Et utbrent stearinlys

Er det noe jeg har lite sansen for, er det konsepter som er lite gjennomtenkt. Engelens spill, for eksempel. Etter å ha blitt ferdig med den, sitter jeg igjen med tusen spørsmål som ble tatt opp, som jeg forventet uhyre gjennomtenkte og kløpre svar på, men som forfatteren visst glemte. Eventuelt fant han ut at oi, jeg tror boka er litt for lang nå, jeg mener, 600-og-noe-sider, jeg tror vi stopper her og satser på at ingen har fulgt godt nok med til å få med seg de skumle gåtene in the first place.

Et annet, om mulig enda mindre gjennomtenkt konsept, er stearinlysene fra Ikea. Det gjør virkelig vondt å være hard mot Ikea, jeg skylder dem så mye, men hør her, da. Du kjøper en pakke med tre kubbelys av ulik høyde. Tripp trapp tresko, liksom. Kjempefine, virkelig. Setter dem på et fat, strør steiner rundt, og rommet ditt kunne vært hentet ut av en interiørkatalog. Det er det du tror, ja. Men hva tror du skjer når du begynner å brenne lysene? Hæ? Når du har brent dem så mange ganger at de begynner å bli godt brukte? Tror du det laveste lyset brenner saktere enn det høyeste? Det gjør det nemlig ikke! Det du ender opp med, er et utbrent stearinlys, og to uutbrente. Du kan ikke fjerne det utbrente, for det er helt limt fast til fatet, og du må brenne opp de to andre, for det er mye igjen av dem, og det er teit å kaste ting du har betalt for. Så hva gjør du da? NOEN FORSLAG?

6 kommentarer:

  1. KAST HELE JÆVELSKAPEN PÅ NOEN DU IKKE LIKER, "OPPDAG" DERETTER AT LYSENE ER FØKKA, SKYLD PÅ MÅLET OG BE DENNE PERSONEN ERSTATTE DET. :)

    SvarSlett
  2. Du og de stygge lysene dine.
    Jeg husker at jeg gav deg lys til jula en gang. Har du brukt dem eller? Din gale brenne lys dame!

    SvarSlett
  3. LARS, JEG KOMMER TIL Å ENDE OPP MED SAMME PROBLEM IGJEN. DESSUTEN KASTER JEG SOM EN JENTE. VILLE SANNSYNLIGVIS IKKE TRUFFET.

    Illa, jeg har brukt det ene. Det andre sparer jeg til denne jula. Lys er bra, ok?

    Takk for den, Nico. Jeg får trøste meg med det.

    SvarSlett
  4. Og vet du hva som er irriterende med store kubbelys? De brenner bare på midten, og til slutt klarer du ikke tenne dem, fordi veken er så langt nede i lyset at du brenner deg når du prøver å tenne dem!

    SvarSlett
  5. jeg blir så lei meg når jeg ser sånne lys. There's nothing good about goodbye

    SvarSlett

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.