24.5.09

Søndagsbabbel og bilkjøring

Jeg jobber med en høyest prokrastinert fremføring om Ludvig 14. nå, men jeg synes også det er lenge siden jeg hadde blogget. Og må man velge mellom to morsomme ting å gjøre, velger man, hvis man er et godt menneske, den som gjør flest mennesker til lags. Elevfremføringer er kjedelige. Bloggen min er hysterisk morsom. Derfor; HEI!

Jeg kjørte i dag igjen. Jeg var faktisk ganske flink. Så ganske flink at pappa påsto jeg nesten ville stått på en oppkjøring. Selv om jeg ikke kjørte i byen, og jeg bare nesten ville stått, er det fortsatt bedre enn sist gang (hylende mor i baksetet), så jeg er fornøyd og glad. Men fortsatt, det er bare nesten. Jeg ser meg rundt på veien. Det er så mange biler der. Altfor mange. Og jeg tenker: hvordan har alle disse klart å ta lappen? Hver enkelt en har slitt seg gjennom trafikalt grunnkurs (OK, ikke alle siden dette er ganske nytt, men), glattkjøring, oppkjøring, teori og praksis. Hvordan får de det til? 1 av 5 går ut av grunnskolen uten å kunne lese, men bil, det kan de kjøre. Hvorfor ble det sånn? Folk dropper ut av skolen fordi det er så anstrengende og fælt, men lappen, den får de. Hvordan klarer de det? Noen som har noen fine tips til hvordan man lærer seg å kjøre? Please, let me know.
(Og jeg vet at når du skal få frem at du er dårlig, burde du ikke innlede med hvor flink du er før du bare plutselig sier at du ikke er flink allikevel, men siden dette ikke er en skolestil og jeg ikke får karakter på den, går det helt fint, ikke sant?)


Ellers synes jeg alle skal krysse fingrene for at jeg kommer opp i eksamen 11. og ikke 15., sånn at jeg kan nyte Norwegian Wood og Keane fullt ut.

4 kommentarer:

  1. Flink kjæreste! :D

    SvarSlett
  2. jeg tror ikke oppkjøring er så vanskelig som alle sier. alle bare inngår en avtale om å si at den er vanskelig (så folk forbereder seg) om de får lappen selv om de ikke kan kjøre.

    SvarSlett
  3. Jeg vet om folk som har strøket. Og de kan umulig være noe dårligere enn meg.

    SvarSlett
  4. de nektet å lyve. ærlighet varer ikke lengst når det kommer til lappen.

    SvarSlett

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.