21.5.09

Bea deler livserfaring

Jeg vet at det er lettere å lære av sine egne feil enn andres, men jeg vil virkelig ikke at noen skal havne i samme situasjon som den jeg er i nå. Derfor ber jeg dere om å ta følgende seriøst.

Først, ikke gå med hullete sokker i sko. Det var slik det hele startet. Jeg tenkte at det kan da ikke være så farlig. Vel, det var det. Jeg fikk blemmer på størrelse med druer, og da overdriver jeg faktisk ikke, på hælene. Det var vondt, hvis en slik tilleggsopplysning skulle være nødvendig. Så da kunne jeg naturligvis ikke gå med Converse-skoa. Altså måtte jeg finne noen andre sko. Hva slags sko har jeg som ikke dekker hælen? lurte jeg på, og fant til min store fryd de grønne Diesel-skoa med høye hæler som jeg nesten aldri har fått brukt. Hurra, tenkte jeg. Det er siste gang jeg tar gleden på forskudd. Det så bra ut, jeg ble høy og jeg fikk endelig brukt dem, og turen til Asker gikk ganske greit. Det gjorde ikke tilbaketuren. Jeg har nå enda flere gnagsår. Veldig mange flere gnagsår. Jeg har brukt opp en Compeed-pakke på tre dager, og til tross for dette halter jeg rundt som om jeg var minst fem ganger så gammel som det jeg er. Hva kan vi lære av dette? Jo, ikke tro at høyhælte typiske gnagsår-sko er løsningen. Det er de ikke.

7 kommentarer:

  1. Jeg går med hullete sokker hele tiden, jeg. Funker fett.

    SvarSlett
  2. Lars, da. Du vet det er viktig å være konsekvente og enige når det gjelder oppdragelse. Du ødela alt.

    SvarSlett
  3. Jeg bruker også hullete sokker ganske ofte. Og Converse. Og jeg fåkke drueblemmer.

    Eid.

    SvarSlett
  4. Bea har bare ikke føtter som en ekte mann. Og det er jeg utrolig glad for.

    SvarSlett
  5. Det har du all grunn til å være.

    (Ikke kom og ta meg)

    SvarSlett
  6. Jo! Anonyme kommentarer er helt grusomt. Signer i det minste med navn! Bare en bindestrek eller en skråstrek og så navnet ditt etter posten. Jeg kommer og tar deg.

    ... vent. Jeg vet jo ikke hvem du er. Jeg skulle tenkt bedre igjennom dette.

    SvarSlett

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.