27.1.09

Mobilmoro

Telenor sa mobilen skulle koste én krone. Hurra, tenkte jeg, og trykket på "bestill". Så skulle den visst koste 86. Porto er jo ikke gratis. Greit, forståelig, det blir allikevel en billig mobil, og jeg trykket på "bekreft ordre". Mobilen kom, og alle var glade. I hvert fall jeg. Så fikk jeg et brev fra Telenor. Jeg orker ikke å finne det for å sitere, men det var omtrent slik:

"Abonnementet du bestilte skulle egentlig ikke koste noe i måneden. Men siden du bestilte en mobil i tillegg, kommer abonnementet til å koste 199 kr i måneden i et helt år. Ikke mobilen, altså, den er fortsatt like billig. Det var derfor vi ikke sa noe om det da du bestilte den."

Ganske frekt. Tenk om jeg ikke har 12*199 kr til disposisjon? Tenk om jeg heller ville brukt 12*199 kr på mat? Det tenkte nok ikke Telenor på. Eller, kanskje var det akkurat det de gjorde, og kanskje var det derfor de skjulte det så inni hampen godt at hverken Lars eller jeg greide å finne det da vi skulle kjøpe mobil.

Men herregud, jeg mener da virkelig ikke å dra med meg hele Norge inn i en depresjon på grunn av dette. Mobilen kan ganske mye morsomt. Den har bl.a. et program der en mann beveger litt på seg. Men det er bare til man rister på den. Da beveger han nemlig MYE på seg. Definitivt verdt de 12*199 kronene i seg, bare det. Den har dessuten et program som kan lage tegneserier, og skritteller. Jeg er godt på vei til å bli helsefreak, og gikk over 12 000 skritt i går. Det er bedre enn de beste, det.

5 kommentarer:

  1. Har du fått til skrittteleren? min bare tuller seg

    -Daniel

    SvarSlett
  2. Legg inn bilde av mobilen, da!

    SvarSlett
  3. IFØLGE REKLAMEN PÅ BAKSIDEN AV ET PONDUSBLAD FRA 2001, HETER DET FAKTISK "MOBIL MORRO". ALTSÅ SKREV DU SKIKKELIG FEIL.

    SvarSlett
  4. Alle vet jo at sånne mobiler er en felle. Men jeg er litt stolt av at du har blitt helsefreak. Jeg har jo kritisert slapphet i uminnelige tider, og vært en bæsj under skoa på de fleste, men nå skal du aldri mer høre klandrende ord fra meg. Jeg lurer derimot på om jeg kunne blitt med en gang eller to. C'mon what'ya say?:D

    SvarSlett

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.