2.7.08

If I'm not back again this time tomorrow, carry on, carry on

Mye godt kan sies om min mor, men spesielt teknisk anlagt er hun ikke. Hvorfor gulvvarmen i det hele tatt står på i juni (for denne hendelsen inntraff da det ennå var juni), er et godt spørsmål. Det syntes nok min mor også, og bestemte seg for å gjøre noe med den grusomme varmen som plaget alle beboerne av huset vårt. Det skulle hun aldri ha gjort. I stedet for å skru spakene eller kranene eller hva det nå er som regulerer gulvvarmen riktig vei, klarte hun å varme opp huset som om det skulle vært minus tretti grader ute. Jeg, som hater alt av temperaturer bortsett fra tjue grader, halvveis overskyet, blir mer og mer desperat, særlig ettersom jeg må skrive både jobbsøknad og tale til bursdagen til mormor. Dette er veldig vanskelig når du konsentrerer deg hardt om å holde deg i live, tro meg.

Denne varmen gjør også at jeg må sove med vinduet på vidt gap, med persiennen litt opptrukket. I og med at jeg ikke kan ha på meg særlig mye klær i heten (jeg mener SÆRLIG mye, ta det med ro, du får ikke sett meg naken i første omgang) er jeg litt småredd for at en og annen eldre mann med sære interesser skal spasere forbi vinduet mitt og ta en titt på meg. Særlig i og med at jeg har vindu rett ved gaten, og at senga er rett under vinduet mitt. Jeg sovnet til slutt med disse tankene i hodet, og på morgenkvisten våknet jeg av at persiennene raslet noe grusomt. "NÅ BLIR JEG ANTASTET OG HVA VERRE ER!", tenkte jeg, og spratt opp, for å se en svart og hvit katt på vei inn i rommet mitt. "HUSJ!", ropte jeg, og vekk var katten. Litt dramatisk var det vel allikevel.

Jeg var på biblioteket i sted. Dels for å få slippe unna varmen, dels for å låne bøker, og dels for å møte Nicolay. Han fikk Kent-plakater av meg, og jeg fikk chillinøtter av ham. Som jeg sitter og spiser på nå. Nam. Etter at jeg hyllet biblioteket så veldig for noen poster siden, synes jeg de skulle vært ganske snille mot meg, men nei da. De hadde hverken Animal Farm, L, Trainspotting, Tusen strålende soler på engelsk eller Beatles. Men noe fikk jeg da lånt meg. Her kommer en liste:

Madonna-gåten (for tredje gang)
Mrs Dalloway (lydbok, jeg tviler sterkt på at jeg kommer meg igjennom hele)
Fakta  om Finland
Oui! Fransk for begynnere (CD som sikkert kommer til å rose meg uten å ha hørt meg snakke)
Sovende floke (Tore Renberg, dvs. høye forventninger)
Renselse (Renberg igjen)
En god tid (De hadde mye Renberg der, ok?)
Forbrytelse og straff (Hvis jeg klarer begge bindene, er jeg kulere enn de fleste)
The Shining (Håper den er skumlere enn filmen)
Farmor har kabel-TV / Videogutten (Renberg for fjerde gang)

Apropos ingenting har jeg spist kun dritt de siste ukene, og har gått opp i vekt og fått større pupper. Jeg tror jeg skal svømme i morgen.

Apropos ingenting II, Nico og jeg har holdt ut med hverandre i én måned og én dag. Han var trøtt i går, og familien fortalte mye søtt fra barndommen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.