17.6.08

Avskjedstale

Jeg tror jeg er gravid. Jeg har aldri opplevd noe liknende før. Det var mens jeg satt og spise fiskekaker og stekte poteter at det skjedde.  Eller, kanskje jeg hadde kommet til den istykkerkokte brokkolien da behovet meldte seg, behovssentret (hvis det finnes noe sånt) i hjernen slo seg på, alle cellene i kroppen vridde seg mot Mekka:

JEG MÅ HA CHILLINØTTER!

Ikke sånn at jeg godt kunne tenkt meg noen chillinøtter, ikke sånn at jeg har lyst på, ikke sånn at jeg ville rykket posen ut av hånden på en fremmed. Jeg ville solgt sjela mi for chillinøtter nå. Jeg ville løpt coopertesten fem ganger for chillinøtter. Jeg ville datet Fidel Castro for chillinøtter. Jeg ville latt spedalske folk kile meg for chillinøtter.

Men Rimi er stengt og jeg er blakk. Jeg skjønner nå hvordan heroinavhengige har det. Chillisjokolade er mitt metadon. Funker dårlig.

Jeg må skrive innlegg til landsmøtet.

MEN JEG KLARER IKKE SLUTTE Å TENKE PÅ CHILLINØTTENE.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.