13.9.09

Jeg trenger hjelp

Hver gang vi skal ha en prøve eller innlevering eller noe annet skolekrevd, blir jeg plutselig den mest populære i hele klassen, og jeg kan ikke logge på facebook uten at alle lurer på når vi skal levere og hvor langt det skal være og hvordan man skriver personskildring. Og det er greit det, jeg liker å være behjelpelig, så lenge jeg får noe igjen for det. Og nå trenger jeg noe igjen for det. Seriøst.

Hør på dette:

Skriv et essay om hvordan atombomben har gitt menneskeheten en ny eksistensiell dimensjon. Bør vi tenke og leve annerledes etter vi fikk atomvåpen?


Ja da, i utgangspunktet kan man si at folk ble mer betenksomme rundt det om fremgang kun er positivt. Men utover det? Hvordan kan jeg skrive tre til fem sider om det? Jeg trenger seriøst innspill. Jeg tror denne læreren er vanskelig å imponere.

2 kommentarer:

  1. "Selvfølgelig bør vi det. Vi bør vurdere om ikke vi skal legge om til å gå på hendene, så farlig er det."

    On a more serious note:
    "Nei. Lar vi frykten for terroristene overvinne friheten liberalismen gir samfunnet, har terroristene vunnet. I dette tilfellet: terrorist = atombombeland. Go about your busines. Nothing to see here. Move along. Tror ikke mitt forhold til kjøtt eller demokrati forandres nevneverdig av at enkelte stater har muligheten til å sprenge meg i fillebiter."

    SvarSlett
  2. +s. Korrekturlesning er virkelig min sterke side.

    SvarSlett

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.