30.3.09

Jippi!

Og så var det min tur, da. Lenge siden jeg har blogget her, liksom. Og så er det bursdagen til Beablogg, 'a, gett!

Og så til greia. Forrige gang jeg skrev her, ba jeg Beas lesere kommentere med ting jeg skulle skrive om. Så nå skriver jeg opp forslagene på små lapper, for så å legge dem i Stetson-hatten min. Jeg skal nå trekke et emne, og for å minne dere på alternativene, lager jeg herved en liste:

- Sesam stasjon og døden
- Sindre
- Giftermål i 18-årsalderen
- Lars Baastad (som ikke er den originale Lars, av oss er jeg den originale, grunnet tidligere fødsel)
- Couscous og kanel + andre ting som skal i munnen (håhå!)

Og den heldige vinneren er Lars Baastad!

Jeg ble kjent med Lars i åttende klasse, altså i 2002 (serr, er det sju år siden jeg begynte på ungdomsskolen?!). Han var en grei gutt som var veldig treig og flink til å tegne. Han var blant de som satt i klasserommet i spisefri og spilte kort, og det var jeg også. Jippi. Uansett, han er en fin fyr. På videregående hadde vi ikke så mye kontakt, da han gikk på Asker og jeg på Nesbru, men det gikk greit. Vi var bl.a. på hyttetur mot slutten av andre klasse, og der ble jeg kjent med Lars' sanne sovenatur. Han snakker i søvne. Helt ekstremt. Og han sover tungt. Veldig tungt. Vi måtte slå ham hardt for å få ham til å stoppe, men vi fant fort ut at når han sa ja, mente han "zzz". For han svarte i søvne at han skulle stoppe, og falt til søvn øyeblikkelig etterpå. Jeg vil ikke sove på rom med ham igjen.
Før jul en gang fikk han regulering, og den er veldig fin.

Jeg gidder ikke skrive mer, egentlig. Men jeg har iallfall gjort oppgaven min. Hvis flere lesere får lyst til å sende inn forslag om hva jeg skal skrive om neste gang, bare kommenter i vei. Men det er ikke lov til å foreslå Lars Baastad, siden jeg allerede har skrevet om ham nå.

Hurra for Beablogg!

Improsang for bloggen (mel.: Bamsefar i lia):

På nettet skulle være fest
hos Beablogg, en ninja,
for bloggen fyller nemli' år
omtrent på denne tia.
Flotte, snille bloggen vår
fyller jammen år i år.
Hei hurra for Beablogg,
så nyd'li' som et ... hogg?


Hjertelig hilsen Lars

1 kommentar:

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.