18.3.09

For you, thirty times over

Ja da, det er ganske lenge siden Lars utfordret meg, men herregud, TRETTI ting om meg selv. Greit at jeg er spennende og unormal og helt fantastisk i forhold til alle andre, men jeg er jo så glad i å snakke om meg selv at dere vet alt allerede. Særlig dere som leser bloggen min, og det er jo dere som kommer til å lese dette også. Men så har det seg slik at jeg skriver (les: prøver å skrive, stadig avbrutt av Facebook og SMS-er til min utkårede) analyse av The Kite Runner (for verdensherredømmets skyld: Kite Runner analyzis), og det var ikke så gøy som jeg trodde det skulle være. Turns out jeg ikke aner hvordan man skriver noe slikt. Da er blogg morsommere.

  1. Jeg kræsjet med en elg i sjuende klasse. RIP.
  2. Jeg bøyer tærne på en merkelig måte når jeg går, sånn at jeg får hard hud på oversiden av tærne.
  3. Jeg har satt for meg at jeg skal lese allle norske, svenske, danske, engelske og tyske bøker på originalspråket. Spanske også, etter hvert.
  4. Jeg har dårlig selvkontroll når det gjelder mat og penger.
  5. Mamma sto på knærne da jeg ble født.
  6. Derfor er nesa mi brukket. Derfor er jeg stygg.
  7. Jeg greier ikke å la være å pirke på maskaraen min. Ja, det ser dumt ut, men til gjengjeld er det innmari gøy!
  8. Jeg greide ikke å si R før jeg var rundt fire-fem år.
  9. Jeg liker å brenne ting.
  10. Jeg tåler lite alkohol.
  11. Jeg gikk på dans i ett år på ungdomsskolen.
  12. Jeg gråt foran jazz-timene fordi jeg grudde meg så til å være den dårlige som gjorde at vi måtte ta alt på nytt.
  13. Jeg kan starten av My Heart Will Go On på piano. Jeg må si jeg har mye igjen for de fire årene jeg spilte, altså.
  14. Jeg har høydeskrekk hvis jeg ikke er HELT trygg.
  15. Jeg får helt grusom migrene-liknende hodepine når jeg har mensen, særlig på kveldene.
  16. Jeg var lenge redd for kirsebær fordi jeg var overbevist om at jeg kom til å bli full hvis jeg spiste dem.
  17. Dette var fordi Emil från Lönneberg var mitt største idol og min første kjærlighet.
  18. Dette førte til at alle som kom på besøk til oss ble tildelt roller som Alfred, Lina, Griseknoen og jeg vet ikke hva. Mamma og pappa ble bekymrede for meg etter hvert.
  19. Jeg får dårlig samvittighet av alt og ingenting, og hater den følelsen mer enn noe annet.
  20. Jeg får sekser i matte, men tar frem lommeregneren hvis jeg må finne ut hva søtten pluss tjuefire er.
  21. Jeg var hysterisk redd for lus og fulle folk da jeg var liten.
  22. Jeg ser aldri på TV.
  23. Jeg lever etter regelen der man går ut ifra det verste og blir positivt overrasket.
  24. Det skal ingenting til for å gjøre meg hoppende glad.
  25. Men heller ingenting til for å gjøre meg skikkelig lei meg.
  26. Jeg mistet min siste melketann i åttende klasse.
  27. Jeg blir som regel misfornøyd med en 5+.
  28. Jeg gjør en breathtaking cover av Bjørnen sover på gitar. Det er bare ingen som har sansen for ekte kunst.
  29. Senga mi tar opp fire femtedeler av rommet mitt.
  30. Jeg har verdens beste kjæreste.
Sånn, nå må jeg skrive Kite Runner igjen. Nå er det Heidi, Sindre og Aksel sine turer.

1 kommentar:

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.