11.3.09

Norsk stil

Jeg har lenge vært irritert fordi jeg ikke har fått de norskkarakterene jeg ønsker meg. I går ble dog verden snudd på hodet, og jeg fikk 6 - på stilen min. 6 -! Stilen var en elendig artikkelmølje om barokkens menneskesyn (dette burde få meg på førsteplass hos Google!), og jeg spurte hvordan jeg kunne få bra på noe så dårlig når jeg ellers får dårlig på bra ting. Jo, denne gangen hadde jeg truffet så direkte på sjangergvalget. Det var liksom ikke noe tvil om at det var et essay. Et essay? Så, det er tydeligvis når jeg bestemmer meg for å droppe essayet til fordel for en artikkel at jeg virkelig treffer midt i blink som essay-forfatter. Men dette er jo flott. Slik skal jeg sikre meg sekser i norsk:

  1. Skrive om noe uinteressant. Barokkens menneskesyn, f.eks.
  2. Skrive dårlig.
  3. Skrive usammenhengende.
  4. Sist, men ikke minst: prøve å skrive en artikkel, si at det er et essay.

Ellers drar jeg til Lars halv tolv i kveld, ENDELIG.

3 kommentarer:

  1. Gratulerer! Du er den heldige vinner av et stk. Googleførsteplass og et stk. Googleandreplass.

    Søk 1: barokken menneskesyn -> 2. plass, fordi du hovedsaklig skriver "barokken" i genitiv, og Google kan ikke bøye på norsk.

    Søk 2: barokkens menneskesyn -> 1. plass. Gratulerer!

    SvarSlett
  2. Haha, kanskje prøve meg på et essay jeg da.. for jeg skal ende opp med en artikkel ;s

    SvarSlett
  3. Og anonym er : en du ikke kjenner uansett x)

    SvarSlett

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.