11.2.09

Biblioteksblogg

Jeg blogger fra bibliokteket. Vet du hvorfor? Jo, det skal jeg fortelle deg.

Jeg sitter hjemme og leser Trainspotting og gleder meg til jeg kan dra og møte Lars i Asker. Jo, nå synes jeg tiden er inne, så jeg går. Oi da, går det opp for meg når jeg kommer til Asker, jeg har visst beregnet litt god tid, som vanlig. Klokka er ti over halv, og han kommer åtte over hel. Greit, så har jeg en halvtime å slå i hjel. Går innom jobb, søker etter en Japanreiseguide. Det finnes ikke tilgjengelig. Greit. Vandrer rundt på måfå. Kjøper en bukse på Bikbok, en med hull i og blonder under. Den var ganske fin, så jeg kjøpte den selv om jeg har lovet meg selv at jeg aldri skal kjøpe bukser med hull i mer, for det blir hull i alle bukser etter hvert uansett, og hullene som er der når du kjøper den utvider seg dødsmye, og dessuten tyter alt flesket ut gjennom hullene og det ser udigg ut. Men buksa var fin, så jeg kjøpte den. Åh, nå har jeg nesten litt dårlig tid, tenkte jeg etter buksekjøpet, og begynte å bevege meg over gjennomsnittlig raskt mot stasjonen. Setter meg på benken på spor tre. Ser på klokka et par ganger. 16:07. 16:08.

16:08? Og jeg skjønte at jeg hadde veldig god tid, da Lars ikke kommer før 17:08. Jeg var ikke sulten, men kjøpte en Hot Amigo og, som det nå heter, Sunniva premium appelsinjuice, nam nam. Nå er jeg sulten og kjeder meg relativt mye.

Så hvis du skulle være en av de som er så glade i bloggen min at du går inn på den via mobilen mens du befinner deg i Asker, skulle du gjøre det nå sånn at du leser dette, er det bare å ringe meg, så kan vi leke sammen. Jeg kjeder meg.

2 kommentarer:

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.