1.4.09

Det handler om å følge sine drømmer

Ja, jeg vet dere sier at jeg skal fullføre skolen og få en godt betalt jobb, dere iskalde kapitalister, kyniske A4-mennesker som aldri virkelig har kjent lykken av fuktig gress under føttene en solskinnsmorgen, lyden av bølger mot stranden eller lukten av pinnebrød. Ja da, jeg burde studere økonomi som alle andre og skaffe meg to barn og en folkevogn. Men jeg er lei av å skulle passe inn i deres mønster. Jeg er lei av å skulle være som alle andre når jeg er det motsatte. Derfor drar jeg til Himalaya i sommer. Jeg skal leve i ett med naturen og geitene jeg skal skaffe. Stå opp med sola og sove ved bålet som skal holde villdyr vekk. Jeg skal lære hva det vil si å virkelig leve.

Så får du ha lykke til med økonomistudiene og det falske livet ditt.

6 kommentarer:

  1. Jeg visste dette kom til å skje en eller annen gang. Jeg har lenge skjønt at du ikke passer inn på skolen og i Norge, og håper forholdet vårt kommer til å fungere selv om du kommer til å være utilgjengelig mesteparten av tiden.

    SvarSlett
  2. Selvsagt skal det fungere, Lars. Jeg setter så stor pris på at du skjønner hva som er best for meg og ikke bare tenker på deg selv.

    SvarSlett
  3. Hmmm, 1. april i dag. Bare nevner det, liksom.

    SvarSlett
  4. Men først må du bli med på Skaugumsåsen!!1!!!!!1!!one!!11!1111!!!!!one1one!11!!1!

    SvarSlett
  5. eller man kan gjøre som meg.... droppe ut av studiene (som allerede var langt fra A4... med sine dinosaurus bein med forelesningssal i kjelleren på museet, og inngang gjennom kjeller vinduet...)... surfe litt her og der i verden også kjøpe seg ett lite eventyrhus i skogen laaangt fra alle andre... og nyte dagene!!! KOS DEG I HIMALAYA.... dessuten er geiter utrolig søte!!! He he!!!

    SvarSlett

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.