25.11.09

Noveller, ass

I dag hadde jeg nynorsktentamen. Den nest siste i livet mitt. Og det var en novelleoppgave der, hurra, den tar jeg, tenkte jeg. Og så ble jeg lei meg.

På ungdomsskolen var jeg en mester i noveller og fortellinger. Jeg tror jeg fikk 5+ på én novelle, resten var rene seksere som av og til ble lest opp i klassen. Jeg elsket tentamen, jeg la sjela mi i å skrive noveller. Jeg fikk omtrent ikke sove dagen før vi skulle få dem tilbake, et lite barn før julaften. I dag, derimot, fikk jeg så vidt raska sammen halvannen side med ufullstendige setninger om meningsløshet og et poengløst, kjedelig liv med fester og alkohol og denslags, og en elendig bruk av symboler som egentlig ikke betyr noe. Dønn kjedelig og helt poengløst og i hvert fall ikke særlig bra. Sånt gjør meg trist. Jeg vil bli flink til å skrive igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv hvem du er, ellers kommer jeg og tar deg.